Subject: RE: Vabaühenduste riikliku rahastamise variraporti SIM peatüki sisuline valideerimine
From: "Minna Harjo" <[email-masked]>
To: "Maarja-Liisa Kapaun" <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 09:56:56 +0300

Tere, Maarja-Liisa!

Naasin eile puhkuselt ja seega jõuan napilt tähtajaks tagasiside anda 😊

Üldjoontes olen sisuga päri, kuid soovin täpsustada tulemuslikkuse osa – SIM 
peatüki sisulise valideerimise dokumendis toote välja, et: „Mõju hindamise 
kriteerium ei ole lahti selgitatud ja sellepärast ei saa öelda, kas sellest 
on abi rahastamise laiema tulemuslikkuse hindamisel. Samuti ei ole 
rahastamistingimustes kokku lepitud muid läbivaid tulemuslikkuse hindamise 
indikaatoreid ega metoodikat.“

Soovin täpsustada siin, mida laiema tulemuslikkuse all silmas peate, sest 
rahastamise mõju ja tulemuslikkuse hindamisel vaatame seda, kas rahastuse 
taotluses välja toodud eesmärgid, mida ühendus ise välja on toonud, on 
täidetud. Kas siin on silmas peetud kas ja kuidas see panustab meie 
valdkonna programmi elluviimisesse? Sest see on üldiselt ju juba eeldus 
positiivse rahastusotsuse tegemisel.

Parimate soovidega

Minna Harjo
Nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 5332 6793
 <https://www.siseministeerium.ee/> 
<http://www.facebook.com/siseministeerium> 
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: Maarja-Liisa Kapaun <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 29, 2025 4:15 PM
To: Minna Harjo <[email-masked]>; SiM info 
<[email-masked]>
Subject: Vabaühenduste riikliku rahastamise variraporti SIM peatüki sisuline 
valideerimine

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Peagi on valmimas vabaühenduste riikliku rahastamise variraport. Soovin enne 
seda ministeeriumidega neid puudutavate peatükkide sisu valideerida.

Selleks lisan kirjale kolm faili:

1.	SIM peatüki sisuline valideerimine – fail, millele tagasisidet ootan.
2.	Vabaühenduste riikliku rahastamise protsess_MH – ministeeriumi antud 
vastused koos küsimustega, mille abil informatsiooni kogusin.
3.	Hindamiskriteeriumid ja metoodika, mille alusel on vaadeldud 
ministeeriumi praktikate kattuvust ühenduste rahastamise juhendmaterjali 
soovitustega.

Palun anda tagasiside 2 nädala jooksul (12. augustiks).

Kuna käimas on suvepuhkuste periood, saadan selle kirja ka ministeeriumi 
üldmeilile.

Lugupidamisega

Maarja-Liisa Kapaun

huvikaitsespetsialist

Vabaühenduste Liit

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5686 4114